Postępowanie po zabiegu LKW

Dolegliwości, z którymi należy liczyć się po zabiegu:

• Ogólne: Do 3 dni po zabiegu możesz odczuwać: umiarkowany ból i dyskomfort, pieczenie i światłowstręt, silne łzawienie, uczucie ciała obcego, nieostre widzenie oraz wahania ostrości widzenia.
  • Do tygodnia po zabiegu: nadwrażliwość na światło, zamglone i nieostre widzenie, wahania ostrości.
  • Do 4 tygodni po zabiegu: suche oko, olśnienia, trudność podczas jazdy samochodem nocą.
  • Do 6 miesięcy po zabiegu: wahania ostrości, stabilizacja wzroku.

Metoda EBK, EpiLasik:

Dodatkowo po zabiegach powierzchownych EBK, EpiLasik przez okres 3-5 dni są założone soczewki opatrunkowe. W tym okresie może wystąpić światłowstręt, uczucie „igiełek w oczu”, podpuchnięcie powiek, dolegliwości bólowe, na które należy stosować tabletki przeciwbólowe. Wszystkie te objawy powinny ustąpić po upływie 3-5 dni po zabiegu. Dla lepszego komfortu stosować można zimne okłady. Do czasu wizyty kontrolnej zalecane jest przebywanie w domu, ponieważ czynniki zewnętrzne mogą nasilić występujące objawy.

Pamiętać należy:

• w początkowym okresie po zabiegowym nie obciążać zbytnio wzroku
  • w dniu zabiegu oraz do dnia 1 kontroli poi zabiegu nie można prowadzić samochodu
  • może pojawić się dyskomfort w postaci wrażliwości na światło, łzawienia lub swędzenia oczu, a także uczucie ciała obcego
  • nie trzeć oczu i nie zaciskać powiek
  • przy korekcji obu oczu równocześnie zalecany jest tydzień urlopu,
  • w czasie mycia staraj się zamykać oczy, aby uniknąć przedostania się mydła, szamponu i wody do oka
  • zaleca się noszenie okularów przeciwsłonecznych z filtrem UV, szczególnie w dni słoneczne oraz na wiatr
  • w przypadku pojawienia się dolegliwości bólowych zalecamy zażycie tabletki przeciwbólowej
  • nie wykonywać makijażu oczu przez 2 tygodnie
  • przez kilka dni należy ograniczyć pracę przy komputerze
  • konieczne jest stosowanie kropli według zaleceń lekarza (jeżeli krople skończą się wcześniej niż wyznaczony termin badania kontrolnego, należy zwrócić się do okulisty lub swojego lekarza rodzinnego)
  • przez okres 1 miesiąca po zabiegu należy unikać zakurzonych i zadymionych pomieszczeń
  • przez okres 2 miesięcy po zabiegu nie wolno kąpać się w basenach, kąpieliskach oraz przebywać na pełnym słońcu lub w solarium bez okularów przeciwsłonecznych
  • unikać kontaktu z osobami chorymi
  • stabilizacja wzroku może trwać od 1 do 6 m-cy (w zależności od wady wzroku)
  • zgłaszać się na wyznaczone wizyty kontrolne

Wizyty kontrolne są ważne z uwagi na bezpieczeństwo Państwa wzroku. Nasi lekarze zalecają odbywanie regularnych wizyt. Wszystkie wizyty ustalane są indywidualnie dla każdego Pacjenta w zależności od rodzaju wykonanego zabiegu.

Harmonogram wizyt kontrolnych:

Na pierwszym badaniu kontrolnym po zabiegu lekarz usunie założoną soczewkę opatrunkową z oka i zbada oczy. Twój lekarz zaleci Tobie stosowanie jednych lub więcej kropli do stosowania w domu, aby zapobiec infekcjom i zapaleniom. Zostaną również zalecone sztuczne łzy, aby stale nawilżać oczy. Nie wznawiaj noszenia okularów lub szkieł kontaktowych na operowane oko/oczy, nawet jeśli widzenie jest nieostre.

Zalecane wizyty kontrolne:

I. Kontrola 1-3 dni po zabiegu (metoda ILasik, Lasik, Presby Lasik) lub 3-5 dni po zabiegu (metoda EBK, EpiLasik) – w ramach zabiegu.

II. Kontrola 1 miesiąc po zabiegu – w ramach zabiegu.

III. Kontrola 3 miesiące po zabiegu.

IV. Kontrola 6 miesięcy po zabiegu.

V. Kontrola 12 miesięcy po zabiegu.

UWAGA

Powinieneś skontaktować się z lekarzem natychmiast i nie czekać na umówione spotkanie, jeśli odczuwasz ostry ból lub jeśli twoje widzenie lub inne symptomy pogorszyły się zamiast poprawić.