Poradnia stożka rogówki

Stożek rogówki jest chorobą, która powoduje zniekształcenie rogówki tak, że wyglądem przypomina stożek. Przyczynia się do powstawania astygmatyzmu nieregularnego, który istotnie wpływa na jakość widzenia. Z czasem prowadzi to do znacznego pogorszenia widzenia.

Stożek rogówki rośnie bardzo powoli i może zatrzymać się na dowolnym etapie.

W przebiegu tego schorzenia dochodzi do postępujących zmian w strukturze rogówki, prowadzących do zmniejszenia grubości rogówki i nadmiernego jej uwypuklenia.

Stożek rogówki rozpoznawany jest w wieku dorastania, a jego stadium przypada pomiędzy 20 a 30 rokiem życia.

Objawami stożka rogówki są:

• swędzenie i zaczerwienienie oczu
  • nadwrażliwość na światło (fotofobia)
  • szybko postępujące pogorszenie ostrości wzroku
  • objaw halo wokół źródła światła
  • rozmywanie się obrazu (poliopia jednooczna)

Charakterystycznym objawem jest poliopia jednooczna, czyli widzenie mnogie. Naturę tego zaburzenia najlepiej ilustruje patrzenie na jasny punkt na ciemnym tle, gdzie zamiast jednego obrazu pacjent widzi ich wiele, chaotycznie rozrzuconych w przestrzeni. Układ tych obrazów często ulega zmianom w dłuższych okresach.

Wcześnie zdiagnozowany stożek rogówki i szybko podjęte leczenie dają szansę na zatrzymanie jego rozwoju oraz na poprawę widzenia.

Nieleczony stożek rogówki może doprowadzić do konieczności przeszczepu rogówki.

Dlatego tak ważny jest wybór dobrego specjalisty.

Sposób leczenia stożka rogówki dokonywany jest przez lekarza wspólnie z pacjentem po dokładnych badaniach diagnostycznych.

W Visum Clinic proponujemy następujące metody: