Poradnia jaskry

Jaskra jest chorobą, której towarzyszy charakterystyczne uszkodzenie nerwu wzrokowego, nazywane neuropatią jaskrową i prowadząca do jego zaniku.

Uszkodzenie to objawia się postępującym ograniczeniem pola widzenia.

W przypadku braku podjęcia systematycznego leczenia, jaskra prowadzi do całkowitej i nieodwracalnej ślepoty!!

Główne typy jaskry:

Jaskra otwartego kąta – najczęściej występująca, podstępnie, bezobjawowo nieodwracalnie uszkadzająca nerw wzrokowy. Może przebiegać z wysokim lub normalnym ciśnieniem w gałce ocznej.

Jaskra zamykającego się kąta – rzadziej występująca, objawiająca się ostrymi lub podostrymi atakami wzrostu ciśnienia w gałce ocznej, rozpierającym bólem oka i głowy, wymiotami, pogorszeniem ostrości widzenia.

Leczenie jaskry jest dobierane indywidualnie dla każdego pacjenta. Zależy od rodzaju jaskry, stopnia zaawansowania choroby, wieku pacjenta oraz obecności chorób sercowo-naczyniowych. Stosowane metody leczenia jaskry:

• farmakologiczne
  • laseroterapia
  • operacja z wytworzeniem przetoki

W Visum Clinic w Rzeszowie oferujemy naszym pacjentom diagnostykę, monitorowanie i leczenie jaskry. Nasi specjaliści poza swoim doświadczeniem dysponują perymetrią komputerową, tonometrią indukcyjną, pachymetrią, optyczną koherentną tomografią – do oceny grubości włókien nerwu wzrokowego oraz możliwością obiektywnej, bezdotykowej oceny szerokości kąta przesączania w badaniu aparatem Pentacam.

Taka kompleksowa diagnostyka pozwala skutecznie planować odpowiednie leczenie farmakologiczne, laserowe lub chirurgiczne.