Rodzaje soczewek

Tradycyjne soczewki tzw. jednoogniskowe pozwalają na uzyskanie dobrego widzenia do dali, ale nie są zaprojektowane tak, aby przywrócić równocześnie widzenie do bliży i na inne  odległości np. pośrednie jak do komputera. Po operacji potrzebne są dodatkowo okulary do bliży, czyli do czytania i do komputera aby dobrze widzieć. Jeżeli posiadasz dodatkowo wadę wzroku zwaną astygmatyzmem usunięcie zaćmy i wszczepienie standardowej soczewki wymagać będzie stosowania okularów również do dali jak i do bliży. Pamiętaj usunięcie zaćmy nie skoryguje twojej wady wzroku, nadal będziesz potrzebować co najmniej dwóch par okularów: do chodzenia, oglądania telewizji i prowadzenia samochodu oraz do bliży czyli czytania, pisania i pracy przy komputerze.

Soczewki wieloogniskowe – Premium:

1. Soczewki toryczne po wszczepieniu do oka pozwalają na zlikwidowanie wady wzroku zwanej astygmatyzmem w trakcie jednego zabiegu . Jednoczasowo likwiduje się zaćmę, która ulega usunięciu przez chirurga okulistę a wszczepienie soczewki torycznej pozwala na uzyskanie dobrego widzenia bez używania okularów z soczewkami cylindrycznymi. Gdy posiadasz wadę wzroku zwaną astygmatyzmem i równocześnie zaćmę możesz poprosić swojego lekarza o soczewkę toryczną, która zastąpi zmętniałą soczewkę (zaćmę) oraz skoryguje twoją wadę wzroku -astygmatyzm.
  2. Soczewki wieloogniskowe – ich wszczepienie pozwala pacjentowi po operacji na prawie całkowitą wolność od okularów, wszczepienie ich daje możliwość na życie bez okularów przez większą część dnia. Możesz oglądać telewizję, czytać książkę, pisać jak i również obsługiwać komputer bez potrzeby posiadania okularów. Jeżeli nie masz ochoty na ciągłe noszenie przy sobie okularów i ich używanie, chcesz być od nich wolny, a planowana jest u ciebie operacja zaćmy zapytaj swojego lekarza o możliwość wszczepienia soczewek wieloogniskowych.