Plastyka powiek

Zabiegi plastyczne powiek
Plastykę powiek wykonuje się u osób, które w wyniku starzenia się lub czynników dziedzicznych posiadają znaczny nadmiar skóry na powiekach, nadający im stary wygląd. Zabieg ten jest skierowany do osób, które odczuwają dyskomfort z powodu opadających powiek górnych lub fałdów, obrzęków i zmarszczek powiek dolnych. W niektórych przypadkach nadmiar skóry czyni powieki ciężkimi, a nawisy skórne zawężają pole widzenia w stopniu utrudniającym patrzenie, mogą towarzyszyć bóle głowy i ucisk na gałki oczne.

Likwidacja blephalochalasionu powieki górnej – nadmiaru powieki górnej.
Likwidacja blepharochalazy powieki dolnej – workowego nadmiaru skóry powieki dolnej.

W trakcie zabiegu chirurg plastyk usuwa nadmiar tkanek tłuszczowych, fragmentów mięśni oraz pomarszczonej, opadającej skóry górnych powiek, które mogą nadawać twarzy wyraz ciągłego zmęczenia lub smutku. Eliminuje również worki pod oczami oraz napina skórę dolnej powieki. Po operacji pozostają niewielkie blizny, które z czasem stają się prawie niewidoczne. W efekcie twarz wygląda młodziej i bardziej świeżo.

Czy plastyka powiek to właściwy wybór w Twoim przypadku?

Odpowiedzi na to pytanie może dostarczyć konsultacja ze specjalistą, który biorąc pod uwagę nadmiar skóry, warunki anatomiczne, stan zdrowia jak również szczegółowa rozmowa z pacjentem o oczekiwaniach, która pomoże w dokonaniu właściwego wyboru.

Usuwanie zmian powiekowych
Podwinięcie powieki najczęściej dotyczy powieki dolnej, polega na podwinięciu brzegu powiekowego powieki do worka spojówkowego, w konsekwencji dochodzi do kontaktu rzęs z gałką oczną. Wywołuje to dolegliwości bólowe i prowadzi do procesów zapalnych w obrębie worka spojówkowego. Objawia się zaczerwienieniem oka oraz nadmiernym łzawieniem. Taki stan może być przyczyną wtórnego zapalenia i w konsekwencji głębokich owrzodzeń rogówki.
Zabieg wykonuje się w znieczuleniu miejscowym i polega na odtworzeniu prawidłowego ustawienia brzegu powieki przez wycięcie fragmentu skóry powieki.
Odwiniecie powieki związane jest z procesem starzenia się, a także wiotczenia tkanek otaczających oko, jak również w wyniku zaburzeń mechanicznych tj. blizn, nowotworów, urazy powiek. Głównym objawem jest nadmierne łzawienie, skłonność do zapalenia spojówek i chorób rogówki.
Zabieg rekonstrukcji odwiniętej powieki polega na przywróceniu jej właściwego napięcia położenia poprzez założenie szwów lub wycięcie fragmentu powieki.

Dokładny koszt zabiegów plastycznych jest ustalony po konsultacji z lekarzem.